tisdag 5 februari 2013

Jag vet....

Det var jättelänge sedan men nu är jag här igen :D
Nu har vi i alla fall flyttat hem från stockholm till Vindelånäset. Er som inte vet vad en by är så kan jag ju säga typ i skogen :) I helgen var vi nere och hämtade det allra sista lasset, fixade överlåtelsepapper, lämnade över nycklar till Tina och bodde in Johan i hans nya, nyrenoverade, 1:a någrameter därifrån. Allt gick så sjukt snabbt. Medan jag var och lunchade med världens finaste Sara så hade grabbarna burit ut ALLT i släpvagnen. När jag kom tillbaka var det bara att skura allt, än har jag inte fått några klagomål ;) Kanke skulle starta en flyttstädfirma.. HÖHÖ!! Vi var fördiga vid 16 tiden då åkte vi över en sväng på Ikea. När vi kom tillbaka, till johans nya lya, snabb fixade vi oss o åkte över till Hammarbysjöstad o käkade/firade på texas longhorn. Vi hyrde en film och mysade i en 90:s säng :P fick sovmorgon ÄNDA till 8:45, åt en ordentlig frukost och kom oss iväg vid 10.30. Bra tid tyckte vi för det innebar ju att vi skulle va hemma vid 18 tiden. Nähä i tönnebro en kilometer efter vi tankat börjar bilen rycka OCH ryka! Då förstår svärfar att han tankat 95 istället för disel :/ Johan åker till södertälje, plockar upp diverse verktyg OCH magnus och kör 25 mil för att hjälpa oss. Tommy ringer Johans faster och man som kommer och hämtar mig och släpet o vi kör till sundsvall. Det blev kallt i bilen efter ca 3 timmar. :/ tur mannen är mekaniker för bara 2 timmar senare dyker tommy upp i sundsvall. o vi var väl hemma i skogen vid 1.30 på natta...
Dagen efter så skulle allt ur släpet o en trappa upp shiiit va jobbigt. O inte nog med det slog jag mitt ringfinger o kan garantera att jag har fått en spricka :/

Barnen:
Jo barnen mår bra! Det går ju förkyldningar o sånt så de e väl lite snorigt. Sen visade det sig att efter odling av urinprov så har F urinvägsinfektion. Efter 2 veckor ringer dom och säger att jag ska hämta ut penicellin, när jag väl ska hämta det NÄ då finns det inte inne. Inte nog med det så ska hon svälja 6 tabletter morgon och 5 på kvällen. hjälp!
Vi har ju vart och träffat deras nya MCAD läkare som va jättefin. Av henne fick vi tydliga instruktioner att OM dom åker på diarre eller kräkningar så åker vi in DIREKT. Hon ville att vi skulle ta det säkra före det osäkra så att säga.
Sen har vi ju börjat hos Sofi, byns/skogens dagmamma. Vi hade inskolning 1 dag sen har jag lämnat varje dag o det har gått huuuur bra som helst :D

Jag och Johan:
jojo det går bra där ;) Klart det suger att han är typ 75 mil härifrån men det är sånt jag får finna mig i.. Racingen har ju inte dragit igång än men när det gör det så lär vi aldrig ses o det får vi se hur det går då.

Pluggningen:
Jo jag tog mig ju in på undersköterskeutbildningen, hade ju hoppats på sjuksköterske eftersom drömmen är barnmorska. Men efter noga övervägande så känns det ändå bra. Livet går vidare som sagt. Ska va tydlig med att säga att jag har valt sjukvård som inriktning och INTE äldreomsorg för jag vill in så småningom på BB..

Imorgon ska jag till umeå för en klippning. Måste fixa till det korta, jag är supernöjd med frippan så änsålänge ser jag ingen anledning att spara ut den. Sen ska jag fixa kabellister och skoter/skidhjälmar åt kidsen. Bland annat för att vi kör fyrhjuling upp till Dagmamman ;) anledningen är att jag är lat :P

Okej jag ska inte lova att jag skriver imorgon så jag säger att jag skriver när jag har lust :)

1 kommentar:

  1. Yey! Äntligen som jag väntat på uppdatering! :)
    Känns skönt å ha er här uppe igen! På rimligt avstånd lixom :)

    //Lina

    SvaraRadera