lördag 10 december 2011

Lördag!

Idag vaknade vi 7.45 o det kändes skönt! Ossian gillar inte att sova i vagnen längre så nu måste vi fixa ny säng till felicia. Felicia har sett lite barntv på morgon o sen gjorde johan frukost och jag fick mig en välbehövlig dusch. Nu är johan och tränar o sen ska vi gå en promenad till liljeholmen :) Måste fixa en luciadräkt till F, får se om det blir pepparkaka, tomte eller lucia.
Jag tycker felicia känner sig lite varm idag men jag tror bara det är mina händer som är kalla :P termometern visar 37,6.
Denna vecka har gått helt sjukt snabbt! Måndags va f på dagis o vi va hemma för O var sjuk. Tisdag va felicia hemma o mös med oss hela dagen :) Onsdag dagis. Torsdag dagis, dom gick till kristallparken o jag och ossian fixade åkpåse till han. Det blev en svart vinteråkpåse från Emmaljunga :) fick 10% på valfri vara + att jag hade ett sånt där stämpelkort så det blev lite billigare. Igår så var F på dagis o jag och O var bara hemma o jag slog in lite mer julklappar :) snart är alla färdiga.
Igår kväll åkte jag och Carro till Ikea för att köpa de sista julklappsmaterialet ;) kan ju inte säga va det är men fint kommer det bli. O Carro skulle egentligen köpa en sängram men hennes pappas bil stod visst i södertälje så vi tor FINA 745:an istället ;) vi får fixa sängramen en annan dag. Sen gick vi in på kvantum o köpte lite fredagsmys också förståss.
Som sagt idag blir det nog ganska lugnt, bara en sväng till liljeholmen. Vi måste fixa blöjör till båda och cream fraich till tacogratängen. Ikväll ska vi nog mysa ner oss i soffan o se en bra film :)
Imorgon vet jag inte ens om vi ska gå ut genom dörren ;) får se om felicia blir sjuk eller :/
Måndag är det julavslutning på mammagruppen men tomtegröt och skinksmörgåsar :D
Måste förresten börja planera lite hur dopet ska se ut. Vi ska bjuda på tomtegröt, skinkmackor, glögg/kaffe, lussebullar mm. så nu måste jag skriva ner allt. Svägerskan anna ska hjälpa mig med lite planering för det är så svårt att hinna ALLT själv nu med 2 barn! så nu måste jag sätta mig o mejla till Anna.
Ha en lugn lördag så hörs vi!

Han latjar idag

Den fina åkpåsen :)

Bygger pussel på mammas fon

Hänger upp figurerna som hon målat


Jag gjorde helt sjukt god tomtegröt

Vi försöker komma i julstämning
Puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar