torsdag 22 december 2011

Lugnet!

En dag närmare jul o det börjar kännas. Det är en härlig känsla här! Vi har just anlänt till svärisarna o blir här till julaftonskväll o vilken julkänsla det är här! Granen uppställd, med julklappar under, minuterar som ligger på , för stelning, lakeritskola o bara så där underbart som svärmor kan göra! Vi har varit hemma hos mina föräldrar några dagar o sett renar utanför fönstret o hjälpt, min halvt rörelsehindrade mor, med tvätt o annat trevligt :)det är alltid lika mysigt att vara o mysa med mamma! Nu får dom några dagar att vila innan busbarnet kommer tillbaka ;) Vi har inte haft så mkt för oss. I lördags var vi förbi ume, med farmor o farfar, o köpte två granar, täckbyxor o jacka till Felicia, lite kläder till Ossian. Sen drog vi till mormor. Igår så ställde vi upp granen hos mormor o det tyckte Felicia om! Imorgon ska jag och mor till Umeå o fixa sista klapparna o en massa grejs till dopet :/ det blir väl en 50 pers. Vi ska ju göra ett riktigt juldop med gröt o skinksmörgåsar, lussebullar, pepparkakor o glögg så det ska fixas imorron. För att vara mest effektiv så lämnar vi barnen med farmor, farfar, pappsen o faster :) Nu sitter vi o myser framför kaminen o väntar på farfar. O pappsen är på väg nu också :D

5 kommentarer:

  1. Trevligt! Ni ser ut att ha de toppen här uppe :) HAr försökt smsa dig men dom kanske är kvar i luften, dom hittar dig inte :)

    SvaraRadera
  2. Hittade precis din blogg, vår förste son hade Mcad-brist. Blir så glad att se att allt verkat gått bra för er!

    SvaraRadera
  3. Hej! Vår yngsta son föddes med MCAD brist i april 2011. Jag tror att er Ossian och vår Walter är de två som föddes med diagnosen under 2011. Jag skulle jätte gärna vilja komma i kontakt med dig, gärna via mail, för att höra lite hur ni hanterar det i vardagen och vilka riktlinjer ni fått. Känner igen mig i mycket av det du skriver gällande oron för att barnen ska bli sjuka. Kommer gärna också i kontakt med dig som skrev att din förste son hade MCAD. Maila mig gärna på teresa.o@compaqnet.se
    Hälsningar Teresa

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag har en son, Walter, som föddes i april 2011 som också har MCAD-brist. Jag skulle jätte gärna vilja komma i kontakt med dig för att höra lite mer om hur ni hanterar det i vardagen och vilka riktlinjer ni fått. Jag känner igen mig i mycket av det du skriver gällande oro över att barnen ska bli sjuka! Skulle också väldigt gärna vilja komma i kontakt med dig som skrev att din förste son hade MCAD. Maila mig gärna på teresa.o@compaqnet.se
    Hälsningar Teresa

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag har en son, Walter, som föddes med MCAD-brist i april 2011. Jag skulle jätte gärna vilja komma i kontakt med dig för att höra lite mer om hur ni hanterar det i vardagen och vilka riktlinjer ni fått. Jag känner igen mig i mycket av det du skriver om oron att barnen ska bli sjuka! Jag vill gärna också komma i kontakt med dig som skrev att din förste son hade MCAD. Maila mig gärna på teresa.o@compaqnet.se
    Hälsningar Teresa

    SvaraRadera