måndag 3 oktober 2011

Läkarbesök nr 1

Höll nästan på att glömma bort att uppdatera om denna traumatiska dag :P
Helt ok natt dock så sov lilleman 5 timmar i sträck och egentligen måste jag väcka han var 3:e timma högst var 4:e så jag har lite dåligt samvete :/ men det måste ha berott på att han fick ersättning det sista innan han somnade.

I natt var felicia ovanligt gnällig hon skulle ligga i vår säg osv vilken hon aldrig brukar göra! O imorse märkte jag att hon var extra hängig o sov länge så jag kollade febern o sant som det va så hade hon 39 graders feber :( Jag och Ossian skulle på BVC på hans förtsa läkarbesök så hur skulle jag ta mig dit? Jo jag fick ta felicia i hennes vagn (hon somnade i hallen) och Ossian i babybjörnen så satte jag mig på bussen mot liljeholmen. När vi landade där så vaknade felicia rusade upp till bvc, mötte maria (enhetschef och vår bvs sköterska) i hallen som sa att jag skulle styra in vagnen i väntrummet för hon såg hur hängig skruttan var. Vägde idag ca 5400g och var 58,5 cm så han har vuxit i räcer fart på en vecka :S ska han också bli stor? nää jag vill ju att han ska va bebis för alltid ;) Men TACK O LOV så gick allt bra men allt tar LITE längre tid med två barn. vi var borta 3 timmar o läkarbesöket tog en kvart av den tiden :/

Började kika runt lite på inspiration till dopkort. Jag tror att eftersom jag har så lite tid o blir så lätt stessad nu så ska jag beställa mina kort denna gång. Dock känns det lite tråkigare o inte lika personligt men det känns dock väldigt mysigt med ett vinterdop!

Nä nu ska jag o min käresta fortsätta se Dexter! En serie som vi rekomenderar!

Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar