söndag 2 oktober 2011

Hej på er!

Jag har ingen aning om hur många som läser eller så. Det är inte ofta jag skriver men det är för att jag inte känner motivation eller helt enkelt inte
har tid. Nu kan man säga att vi har haft fullt upp med alla dessa sjukhusbesök, bvc, föräldra grupp som drog igång 30/8 mm. Det känns verkligen som att det är något varje dag. Min kropp o knopp känns rätt utmattad just nu :/ men samtidigt finns ingen tid att återhämta sig. Upp på morgonen halv 8 klä på mig, felicia och ossian, Ge felicia frukost, amma ossian. Nere på dagis 9 passar perfekt för mig att fortsätta gå en timma (med tanke på att jag har 7 kilo kvar att gå ner) Hemma 10 käka frukost själv, amma HELA tiden känns det som :P, hämta felicia på dagis 15, hemma 16, göra mat, johan hemma 17.30-18.00, diska, typ sen är det badning eller dusch o läggning 20.00... sen vill inte jag göra nått! Vi brukar kika på lite serier eller spela vårt favvo spel lego indiana jones på ps3 ;)

Igår hade vi mycket trevliga middagsgäster på besök ingen mindre än Emma Grönlund från UME! Det är så himla kul att prata en massa skit ;) fick höra en massa skvaller, passar perfekt för mig som är så SJUKT nyfiken. Så jag lovade henne lite att jag skulle försöka börja blogga igen.

Nu håller jag på att försöka fixa en babybok, hittade äntligen en som såg vettig ut så nu håller jag på att sätta in bilder o skriver lite :) Jag vet själv hur kul det är att ha då man blir äldre.

Jag har just beställt en jättefin kappa till felicia från ellos, jag ville ha något finare och höstigt till henne. 500 kr för den fina :)
Dock så kommer den jädra galonångest tiden snart måste hitta någon bra overoll åt lillan och ett par bra vinterdojjor. Enligt viföräldrar så ska kappahls kaxs overoll vara bäst i test så jag funderar på en sån. 700 kr tror jag den kostar. När det gäller skor så är jag väldigt för kavats skor o felicia har en ganska bred fot o dom skorna är perfekt för hennes go fötter ;)

Jag har funder MYCKET på att börja bugga ingen, allvarligt talat så finns det inget roligare! Och just det där att jag faktiskt OCKSÅ får komma iväg en gång i veckan själv och göra något som jag tycker är kul! Vad tycker ni?

Nu har jag just skickat till smartphoto och framkallat en massa bilder, jag tycker det är roligare att sätta in i album än att dom bara ligger på datorn.

Vi åker norröver på en snabbvisit på torsdag eller fredag, beror på vilken dag johan får en passande resa ner igen. Vi bilar upp håller tummarna att det går bra med små barnen :)
Sen följer mor med ner igen torsdagen därpå för att gå med mig på barnmässan. ÄLSKAR när mamma är här!
Så det ska bli så dömysigt att komma upp till höstiga norrland o elda kamin :) ska bli mys att umgås med svärföräldrarna hela helgen o bli lite bortskämd :P

Det finns i mumin, pingu, laban och tummen. kostar 650 kr typ men den verkar så mysig :)

FUCK vad jag blir irriterad! tur att jag kopierade hela inlägget annars hade ALLT jag skrivit försvunnit! bilderna försvann men dom är ju lätt att få upp igen..

Nu börjar det närma sig dop igen, skulle det inte vara mysigt med ett juldop alltså inte julafton men därikring! Det blir väl i vindelånäsets bönhus o fikamys i byastugan efteråt. undrar bara hur man ska temat då? julit typ, bjuda på tomtegröt ;) jaja det blir att tänka vidare på det..

Nä nu har ni fått en ordentlig uppdatering o nu är det dax att gå o väcka sömntutorna kl är fan 17 :O

Puss på er!

2 kommentarer:

  1. Tusen tack för i går :-) mycket mysigt ! Lilleman se ut som en prins och filicia är en prinssessa . Juldop tycker jag att ni ska satsa på låter ju jätte mysigt :-)pusselipuss

    SvaraRadera
  2. Vi hade vinterdop, 5:e december, huuuur mysigt som helst ! :) Och ja, såklart du ska börja bugga igen om du gillar det :)

    Kram på er!

    SvaraRadera