söndag 9 oktober 2011

svampplockning

Hej på er!

Måste börja med att säga att vi haft en helt fantastisk helg i norrland hos svärisarna ;) Massor med god mat o mys med barnen. Imorgon drar vi vidare till mina föräldrar, börjar med ett stopp i umeå för att äntligen få klippa o färga mitt hår :) Det blir nämligen första gången morfar får träffa lilla Ossian.

Har just sett ett jätte fint reportagefrån världens barn och från Vindel-ånäset, hur fantastiskt va inte det? Den "lilla" byn lyckades samla ihop nästan 30 000 kr till världens barn, man blev rent av rörd! För er som inte vet är Vindel-ånäset min älsklings hemby, där har jag bott de 3 åren vi gick gymnasiet o jag trivs så mycket där!

Idag så har jag, svärmor o johans syster Emma varit o plockat trattisar o hur kul va inte det? Hittar man en svamp så ser man MÅNGA fler o där var vi i 1 och ½ timma i mysiga skogen bland alla svampar. Det är en helt magisk känsla man känner sig lite som en detektiv ;) För er som aldrig provat GÖRT!! O man går där i sin egna lilla värld o bara tänker på trattisar! vilken meditation...

Ikväll åkte älskligen hem till sthlm är lika tråkigt varj gång :( har dock inte ens fått en puss på hela helgen nästan :P han har varit strängt upptagen med bygget av hoppet :/ Ett hopp som dom ska hoppa på i vinter med skotrarna, hur farligt låter inte det? Har har dock tagit sitt förnuft till fånga o skaffat sig ett nackskydd för 4000 spänn!!! (ord. pris 7000) så då ska det va bra också!

JAJA imrogon blir jag mer blond o toppar bara håret lite. Nu när jag väl vill spara ut mitt hår till det längre så känns det som att det inte växer alls :(

Jag, mor, felicia och Ossian åker ner till sthlm på torsdag kväll o jag hoppas det går lika bra som när vi åkte upp.

Puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar