måndag 1 mars 2010

Hemma i norrland

Ja jag har ju faktiskt inte skrivit sen vi åkte. Jag kan berätta att det blev en upptäcktsfärd eller nått. Vi skulle i alla fall vara så smarta att åka på kvällen då ändå felicia ska sova, så vi startade vid 17 tiden stannade av i gävle för att käka lite, blev fläskfile för oss o pasta för felicia. Åkte vidare MEN så börjar johan säga att bilen dör NÄR SOM HELST o vi rakt ute på E4:an typ 7 mil till närmaste mack. MEN mitt ute i skogen (söderhamn) hittar vi en preem mack där johan går in o frågar efter en variator för bilen laddade inte som den skulle, men killen trodde att dom enda som hade det var OK(k*k)8 som stänge för en kvart sen eller mekonomen som inte öppnar förren 10 nästa dag. SÅ vi kör runt i hela söderhamn för att hitta ett hotell med garage för att tina upp bilen, väl där skulle vi ju smuggla upp katterna. Vi åker upp på rummet o ser att det finns en duschkabin, så johan åker ner i källaren o kommer upp med katterna, MEN i hallen PRECIS då johan klivit ur hissen står receptions kvinnan där o börjar pladdra med johan :S TUUUUUUUUR att han hade täckt över buren med jackan! Så där låg katterna hela natten. Ja det var då inte det finaste hotellet men bättre det än att fortsätta köra o HOPPAS på att den går.
På lördagen så åkte vi direkt till Mekonomen o fixade variator grejjen så körde vi vidare, kan tillägga att det var ett snökaos som hette duga!
Vi var i umeå vid 16.30 tiden. Vi åkte till OKQ8 o kissade o sen vidare till media markt o köpte oss en ny systemkamera! ME LOVE IT!! vi rådfrågade faktiskt nu o eftersom johan ska filma skoter o cykel o jag felicia så var Nikom D5000 ett bra alternativ, man kan till och med veckla ut skärmen så jag kan ta fjortisbilder på mig själv!! :)
Ja jag kan bara säga att det är underbart vackert här som alltid, har varit o gått en promme idag ÄN fast det var snöoväder. Imorgon blir det nog bara en promme o sen mysa med felicia, tråkigt då det inte är någon här hemma. Johan är bara ute i garaget!

JAJA nu ska jag ner o se outsiders om unga mammor ;)
PUUUUUUUUUUUUUUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar