onsdag 24 februari 2010

hejsan!




kommer lite bilder på fina saker som jag är sugen på :)


Jag blir så fundersam, för man vill ju liksom ha lite koll på vad man tar på sitt barn på dagis t.ex. o jag försöker hitta en lista på vad det skulle kunna vara men ingen lista på internet hittar jag så jag o lina blir dom första! Eftersom hon jobbar på dagis så kan hon det!

vi börjar väl med hösten för det är då Felicia förhoppningsvis ska börja :)



Höst:

Gummistövlar
Tjocksockar
Galon byxor
Flees byxa (alternativ stickat)
Galon jacka
Flees tröja (alt. stickat)

Halskrage

Mössa

Galonvantar (alt. fingervante)

Overall/Jacka och täckbyxor (kallt)
Skor


Vinter:

Varma skor
Tjocksockar
Overall

Stickat/fleece under

Halskrage

Varma vantar (flera par)

Mössor (en varm en svalare)



Vår:

Gummistövlar
Tjocksockar

Galon byxor
Fleece byxa (alternativ stickat)

Galon jacka

Flees tröja (alt. stickat)

Halskrage
Mössa

Galonvantar
Vantar

Overall/Jacka och täckbyckor (kallt)
Skor


Sommar:

Sandaler
Skor
Solmössa
Jacka

Regnkläder
Stövlar
Badkläder
Solkräm

Kläder som är bra inomhus:

T-shirt
Långärmat

Tights
Byxor

Halk Sockar
Sockiplast



Reserv:

* Tröjor
* Byxor
* Underkläder
* Sockar
* Blöjor
* Snutte och Tutte om detta är nödvändigt.
* Kläder att sova i om man sover ute i vagn (mössa, vantar, sockar fleece kläder)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar