lördag 19 november 2011

hejsvejs

HIHI jag tänkte på kommentaren från malin!Jag blir helt dagavild då jag bara är hemma :/
Mamma kom till oss i onsdagskväll och vi har gjort en massa kuliga saker :) I torsdags var vi till Nacka forum och mamma hittade lite julklappar och jag hittade en mössa till mig och en till Ossian.
Igår kom äntligen älsklingen hem och då passade jag och mamma på att åka till skhlm ensamma o kika lite. Där hittade jag, på stadium, ett par byxor till Johan och en tröja till mig. Sen gick vi vidare till åhlens och där hittade jag en overall till Ossian som han ska ha i åkpåsen i vinter :D O mamma hittade juklapp till Bella. Sen åkte vi vidare o skulle handla på Coop men först gick vi in på Rusta o där fanns det SÅ mkt fint julgrejs. För mig blev det grejer som man ska hänga i granen men först måla själv, så jag o F ska måla dom nån dag, sen ett spel som felicia ska få prova. Mamma hittade garn, till F strumpor som hon sitter o stickar på nu, hon skulle köpa gardinkappor men hittade inga bra :/
Sen drog vi hem o slängde snabbt ihop en tacogratäng o vi käkade jätte sent så efter maten vart det att slänga isäng Felicia o själv kika på Idol :)
Idag är en väldigt lugn dag, tanken var att vi skulle lgöra lussebullar men vi glömde saffran så vi ska åka o köpa det sen. O jag o johan fick en ordentlig sovmorgon såååå skönt :D
Såg i metros tidning igår lite saker från ikea och jag har hittat ett ljus som jag måste köpa o ett ljusfat med lite krimskrams. Så jag måste ta en sväng till ikea när vi fått lön o FP o sen måste jag köpa sakerna som ska färdigställa julklappar :)
O nu har jag snart köpt hela outfiten till johan som han ska ha i jul. Jag ska hitta en fin julklänning till F, det finns ju JÄTTE många fina på Lindex t.ex. Sen har jag hittat skjortan till Ossian nu fattas byxorna. Själv vill jag hitta en fin julklänning MEN när jag fortfarande väger 5kg för mkt är det inte så kul att köpa kläder :( får se vad det blir.
Nästa helg blir det dop, SÅÅ himla mysigt! så nu ska jag fixa presenten till Oliver :) Efter det ska vi åka o fixa åkpåsen till Ossian så han inte behöver frysa, för nu har det faktiskt börjat bli kallt på dagarna :/  o jag som är så mkt ute o går.
Overallerna på kappahl har inte kommit in ÄN!!! blir skit sne! MÅSTE fixa den till veckan för jag får nästan dåligt samvete när alla andra barn på dagis har overall o vi bara galonisar :/
Det blir åkpåsen till O :)
Nä lite bilder på det här då.
Det blir en bra overall att ha i åkpåsen :)

En längra modell, likadan som jag haft förutt men det har försvunnit spårlöst :/

Johans nya byxor som satt AS snyggt!

Lite juligt men långt ifrån allt ;)

Spel som F ska få prova

Mössorna



Felicia strumpa


O ossian han sover


Mamma o F ska måla sen
Blev LITE rörigt inlägg.
Ha en fortsatt trevlig dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar