onsdag 2 november 2011

Sjuka

Nu har jag och felicia varit hemma sen måndag. Felicia blev sjuk i söndagskväll med hennes vanliga matthet kräkning o sen är det bra. På måndag vid halv 12 ringde dom från dagis o sa att felicia var KOKHET så johan drog o hämtade henne. När jag kom hem vid 16 så kikade jag om hon hade feber men konstigt nog hade hon inte det :/ men hon var varm på hela kroppen. I alla fall så har hon varit helt feber fri och pigg o glad både tisdag och onsdag. Jag däremot har varit väldigt hängig :( O ikväll kom johan hem hängig. O när johan blir sjuk så är han SJUK o då finns inget annat för honom än att sova. sååååå tråkig :P Så själv sitter jag här o tittar på arga snickaren, väntar på greys anatomy :)

I måndags var jag på ungmammagruppen i liljeholmen och måste säga att som förra gången är det väldigt härliga morsor. Har hittat en kanon härlig tjej, carolina, som bor på samma gata som mig till och med. Vi ska på fredag eller söndag dra på en julklappsinhandling tillsammans, det är så kul att ha någon att spontant hitta på saker med. Sen har jag ju Maria, vi gick tillsammans på mammagruppen 2009-2010 med Alicia och Felicia, och hennes Oliver. Maria och jag har hållit kontakten genom att våra flickor började på samma dagis sen när vi fick veta att vi skulle ha barn typ samtidigt IGEN så sa vi att vi måste umgås! O vi har träffats en del o bara myst o druckit latte o snackat en massa. Jag ser fram emot fler träffar ;)
Sen är det en massa mammor som man inte träffat så många gånger o dom som gått i gruppen nu ett tag känner varann o tyr sig lite till varann :/ Men som sagt alla verkar kanonfina!

Imorgon bär det av till sjukhuset igen :( Jag är verkligen glad att vi bor så nära huddinge och dessa fina doktorer men det är tungt att jämt bli påmind om skiten. Speciellt nu när felicia blev sjuk i helgen blev jag väldigt orolig, medan johan torkade spya satt jag o skakade i soffan. Kunde inte sova något den helgen heller :/ var hela tiden tvungen att hålla koll att hon inte hade hög feber och att hon skulle kräkas igen. Jag har lite kräkfobi, jag pallar INTEEE!!
Nä jag bara hoppas att dessa provresultat visar bra saker o han växer då o blir stor så det ser då ut som att han e frisk :)

Nä nu börjarde greys, måste ju se det!
Puss o kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar