torsdag 10 november 2011

Vaccination

Hejsan alla glada!

Den här elaka förkyldningen vill aldrig ge med sig! Hosta hela nätterna och snyter grön snor hela dagarna, kanske dax att uppsöka läkare?
Igår var jag o ossian i alla fall till liljeholmen och ossian fick vaccin. Han skrek som en stucken gris o var heeelt otröstlig :/ jag blir lite ledsen själv när han blir så ledsen. Resten av kvällen var han gnällig och är fortfarande gnällig. Han hade även lite feber igårkväll :(
Felicia var hemma från dagis typ heeela förra veckan och även nu i måndags och tisdags men nu onsdag och torsdag har hon varit på dagis. Imorgon är dagis stängt så då får hon vara hemma med oss :) Jag älskar min felicia över allt annat på denna jord och det är hur mysigt som helst då hon är hemma nån dag men blir det en hel vecka så blir man ju tokig :P hon har energi som heter duga!
På lördag åker johan till tyskland för nån mässa o ska va borta 1 vecka :/ tur mamma kommer ner på onsdagkväll så från lördag till onsdag får jag, f och o klara oss själva :)
Har nu börjat med lite dopplaneringar och datumet är den 26/12 så det blir ett riktigt juldop och det ska bli så mysigt! Och jag håller tummarna att min kära vän Lina kan sjunga på Ossians dop med. Och jag hoppas så många som möjlig vill komma och dela denna fantastiska dag med oss.
Det blev en fattig månad denna månad ;/ Johan har bokat resa upp till norr för han och felicia, den 2/12 tror jag det blev, för hela 1900 kr o sen så köpte jag ju ny vinterjacka och skor så nu går resten av pengarna till mat :)
Nästa måndag blir nog inte kul heller, overall till F och vinterskor till henne med. Ossian kommer nog behöva en åkpåse till sin vagn så vi får se hur vi ska dela upp detta. O inte att förglömma alla dessa julklappar! tur vi redan köpt några!
Jag har faktiskt börjat söka ett eventuellt helgjobb så vi får in lite mer i kassan. Men det är INTE det lättaste att hitta något!

BTW så köpte jag en jättefin julbelysning igår på classes för endast 99 kr! ska försöka lägga upp bild sen :)

Nu ligger ossian och småflörtar med lillamy i hans babygym ;)
Och idag har jag bestämt att jag INTE ska diska utan jag ska passa på att vila när han gör det!

OVER AND OUT

1 kommentar:

  1. Vad mysigt att din mamma kommer till er! :) Du får säga till ifall du behöver hjälp med något när du är ensam med barnen. Jag kan tänka mig att det blir lite påfrestande att vara helt ensam med 2 barn, men ändå mysigt för dig att ha dom för dig själv :)
    Julbelysningen vill jag gärna se sen!! :)
    kram

    SvaraRadera